niedziela, 21 lutego 2016

Zupa pomidorowa (19) z lanymi kluskami

Cześć =) Jedną z moich ulubionych zup, o ile nie ulubioną - jest zupa pomidorowa.
Robię ją o każdej porze roku, zarówno z ryżem, jak i makaronem, choć preferuję z ryżem, jeśli mam ochotę na pomidorową z ryżem lub z makaronem, jeśli mam ochotę na pomidorową z makaronem. Jeśli robię ją z makaronem, to jest to zazwyczaj makaron muszelka, rzadziej makaron kokardka.
Tym razem po raz pierwszy zrobiłem ją z samodzielnie wykonanymi lanymi kluskami, na które przepis znajduje się tutaj.
Zupę pomidorową gotowałem w swoim życiu już setki razy, ale ta wersja jest jedną z tych, które udały mi się najlepiej, a smaku lanych klusek nie zastąpi żaden makaron.
Zapraszam na zupę pomidorową, ugotowaną na podstawie mojego sprawdzonego setki razy przepisu.


Potrzebne będą:
- żeberka wieprzowe - około 40 dg (w zależności od tego jaki duży mamy garnek)
- włoszczyzna
- śmietana krem do zup, najlepiej 18%
- koncentrat pomidorowy
- 3-4 pomidory (lub pomidory z puszki)
- sól, pieprz
- lane kluski





Sposób wykonania:
1) Mięso wkładamy do garnka i zalewamy zimną wodą, a następnie zagotowujemy przez około 30 minut.
2) Obraną włoszczyznę dodajemy do gotujących się żeberek i gotujemy na małym ogniu, pod przykryciem, kolejne 30 minut.
3) Po tym czasie dodajemy koncentrat pomidorowy oraz odparzone i obrane ze skóry, posiekane pomidory (lub pomidory z puszki), sól, pieprz i gotujemy przez 60 minut na wolnym ogniu.



4) Na 20 minut przed końcem wlewamy śmietanę.


5) W zupie zostawiamy marchew, natomiast wyciągamy por, seler i pietruszkę. Z naszej zupy wyciągamy również mięso, które jemy na osobnym talerzu z wybranymi dodatkami.


Smacznego =)

2 komentarze:

  1. Ile razy mozna przedstawiac zupe pomidorowa, rosol, ogorkowa itd. a takze prymitywne kanapki? Czlowieku, daj sobie (i innym)wreszcie spokoj!

    Jestem przekonany ze - jak zwykle - nie opublikujesz tego komentarza ale to nie jest wazne... Wazne jest to ze przeczytasz... z drugiej strony tak czy owak prawda do ciebie nie dotrze wiec niepotrzebnie marnuje moj czas...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupę pomidorową można powielać bez końca.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...