wtorek, 5 stycznia 2016

Steki z sarny

Cześć =) Dziczyzna, to jedno z moich ulubionych mięs. Jest to związane z moim zamiłowaniem do myślistwa oraz z tym, że dziczyzna jest bardzo smaczna i zdrowa.
Dzikie mięso ma zupełnie inny skład od tego, które zazwyczaj jadamy na codzień (choć ja na codzień jadam głownie dziczyznę).
Jego mocno czerwony (czy wręcz ciemny) kolor, to oznaka większej zawartości mioglobiny, która jest źródłem dobrze przyswajalnego żelaza. Dla mnie, jedną z najważniejszych cech dziczyzny jest fakt, że mięso to jest wolne od paszy wzbogacanych substancjami dodatkowymi.
Dziś chciałbym przedstawić steki z sarny (z udźca), podane na rozgrzanym kamieniu z lawy wulkanicznej, w towarzystwie zasmażanych ziemniaków, świeżej sałatki, żurawiny, grzybków marynowanych i sosu czosnkowego. Tak podaną sarnę zjadłem z okazji swoich urodzin, w poznańskiej restauracji "U myśliwych", którą serdecznie polecam.
Mięso z sarny, to kwintesencja dziczyzny. Smakuje i pachnie knieją oraz wiatrem.
Do dziczyzny wyśmienicie pasuje również kasza, czerwona kapusta, buraczki, ogórki kiszone, oraz wiele innych dodatków, które zostaną zaprezentowane w naszych kolejnych przepisach, dotyczących, sarny, jelenia, dzika czy zająca.
Zapraszam wszystkich do przygotowania sarny w taki sposób, ponieważ naprawdę warto! Darz bór!





video



Smacznego =)

2 komentarze:

  1. Mój wuj jest zapalonym myśliwym i właśnie dzięki niemu miałem okazję przyrządzić ostatnio pieczeń z dzika. Byłem bardzo ciekaw efektu, choć słyszałem że mięso z dzika jest bardzo suche. Pieczeń okazała się strzałem w dziesiątkę, a podana w sosie winnym smakowała każdemu. Teraz nabrałem chęci na sarnę, wydaje mi się jednak bardziej wdzięcznym materiałem na kolację :) Co do walorów dziczyzny to też dokopałem się do informacji, że to bardzo zdrowe mięsko. W zasadzie nie ma się co dziwić, bo nie zawiera wiele tłuszczu i nie było hodowane na sztucznych paszach. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to wszystko prawda i dziękuję za fajny komentarz. Również pozdrawiam =)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...